Studenti chomutovské průmyslovky navrhli a sami nakódovali jednoduchou počítačovou hru, která pomáhá získávat finanční podporu Kontu bariéry. Spočívá v nasazení červeného nosu symbolu Konta bariéry na pohybující se obličej.
,,Studenti tuto hru vymysleli a sami nakódovali v loňském roce, kdy se jejich škola zapojila do pilotního ročníku Akademie programování, programu společnosti Microsoft,“ informovala o jejich úspěchu PR specialistka Aneta Kapuciánová. Po absolvování akademie chomutovské průmyslováky, coby pokročilejší programátory, oslovila Nadace Charty 77 a požádala je o spolupráci na kampani „Nasaď nos“.
Trojice mladých programátorů výzvu přijala. Ondřej Naxer, který chodí do čtvrtého ročníku Střední průmyslové školy v Chomutově a Jindřich Richtera a Karel Dlouhý ze třetího ročníku měli návrhy na aplikaci pohromadě během pouhých dvou dní.
„Základní programování jsme probírali na škole, šlo o to si něco přečíst a dát to jednoduše dohromady,“ stručně nastínil Ondřej Naxer, který programy či webové stránky vytváří běžně. Podobně jsou na tom také Jindřich a Karel.
Podmínkou zadavatele bylo, aby byla hra jednoduchá a mohli se zapojit i senioři a další uživatele, kteří se ve světě počítačů a her neorientují právě snadno. Nakonec se nejvíc zamlouval program s pohybujícími se obličeji. Zajímavostí je, že ho namluvil mladší bratr Ondřeje Naxera Roman z 5. C Základní školy Na Příkopech.
Hru si můžete vyzkoušet na stránkách: www.kontobariery.cz/hra. Je jednoduchá a podpoříte dobrou věc. Komu se podaří úspěšně kliknout na obličej v pohybu, za toho věnuje společnost Microsoft vždy jednu korunu právě na Konto bariéry. Tyto peníze by pak měli pomoci rozvoji digitální gramotnosti seniorů. Dosud hru dokončilo 2200 účastníků, kteří tak projektu přinesli 2200 korun.